Det var en ängel

När min kära estetklass tog tåget hem stannade jag kvar här i Huvudstaden. Simba kom hit och höll mig sällskap hela dagen igår, det var mysigt. Tyvärr tog teatrarna det vackra vädret med sig hem, för regnet smattrade mot plåttaken hela dagen. Men det var mysigt ändå!

Vi förföljde en person, jag och Simba. Det var Simbas idé. Vi tog sikte på en stackars oskyldig människa, som vädret till trots enbart bar en grå t-shirt. Vi följde honom från Operan till slottet, och sedan virrade han bort oss bland gränderna i Gamla Stan. Vi var väldigt diskreta. Så diskret man nu kan vara med ett randigt paraply.

Vi var mycket imponerade av den där människan vi förföljde. Han var mystisk på många sätt. Till exempel blev hans t-shirt inte blöt! Han vandrade lungt gata upp och gata ner utan att bli blöt, så när som på tre välplacerade fläckar på ryggen. Samtidigt som jag och Simba huttrade av köld och blev dyngsura även under vårat paraply. Det var MYCKET mystiskt. Hans hår blev inte blött heller! En annans kalufs strejkade och ställde sig åt alla håll.

Tillslut gick han in i en gränd som var helt tom på folk. Vi tvekade. Skulle det vara alltför misstänkt om vi följde efter? Jag tror han anade lite vad vi höll på med, men han verkade inte alls besvärad. Vi fortsatte hack i häl och kom fram till en jättemysig restaurang. Eller, restaurangen i sig kanske inte var så mysig, men det fanns bord under tak utanför och där fanns det FILTAR. Vi slog till direkt, den mystiska killen byttes ut mot två kaffe.

Vi tror att det kanske var en ängel. Han var någon slags nedsänd med en uppgift att leda oss till den mysiga restaurangen med filtarna. Det finns många bevis! Till exempel så blev varken hans tröja eller hår blött. Och han brydde sig inte fast han märkte oss, alltså ville han att vi skulle följa efter honom.

Det var en ängel!

Puss Hedvigg   


Kommentarer
Postat av: Anja ^^

Det här förstår jag inte varför hälsade ni inte på mig !? :o

2010-05-14 @ 09:26:54
URL: http://anja--anjasblogg.blogspot.com/
Postat av: tribecca

Jag tror också på änglar. Det var en ängel som brydde sig om er!

2010-05-22 @ 01:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0