Felicias födelsedagspresent

Jag ska nu för er berätta historien bakom Felicias födelsedagspresent. Idag är det nämligen sjutton år och ett par timmar sedan Felicia för första gången såg världen och världen för första gången såg Felicia. Jag spenderade hela kvällen igår med att baka blåbärsmuffins till födelsedagsbarnet!



Blåbärsmuffins är nog det enda jag kan åstadkomma när det gäller bakning. Receptet är enkelt, ingredienserna få och så smakar det så otroligt underbart också. Det är så skönt när resultatet blir som det alltid blir. Då känner jag mig trygg. Varje gång förbannar man bakpulvret eftersom muffinsen aldrig blir lika fina och höga som på bilden, och så kommer man på i efterhand att man skulle haft mer blåbär i smeten. Varje gång. Det är det som är det fina med att baka blåbärsmuffins - förutsägbarheten.

Sex muffins fick bli presenten till Felicia. Vid första anblick kan man anta att jag helt enkelt är en god vän som bakar till min kompanjons födelsedag. Men tittar man lite närmare så ser man PEDAGOGIKEN i min handling. För tro det eller ej - Hedvigg Isberg är en PEDAGOGISK varelse! Titta bara på detta:



Under varje muffins klistrade jag fast en liten lapp med instruktioner om vad Felicia ska tänka på när hon äter just den muffinsen. Kreativt eller vad? Bara positiva saker, det är minsann pedagogiskt. Okej, nu beror detta inte enbart på min pedagogiska läggning. Hedvigg tycker mycket om att BESTÄMMA också!

Grattis på födelsedagen Felicia!

Puss Hedvigg

Kommentarer
Postat av: Felicia

tack så jätte mycket! Och detta var en mycket PEDAGOGISK idé som du fick. De var inte bara positiva utan otroligt goda var dem också! Kanske smaksätter de positiva tankarna muffinsen extra mycket? ppuss

2010-05-27 @ 19:30:08
Postat av: Faster Tura

Vad fin du är Hedda! Love you muchhhh!! Tura

2010-06-01 @ 13:10:31
Postat av: enavfasterturasallakusiner

8 juni vill jag också ha blåbärsmuffins...

2010-06-04 @ 23:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0