En röd filt och en röd Hedvigg

Vi grillade i lördags. Beata var med, några andra trevliga människor likaså. Vi hade köpt en engångsgrill och slog läger på kullen nere på gården. Bil efter bil körde förbi, vissa vinkade och hade sig. Men de flesta tittade bara. Glodde ögonen ur sig med en sådan där titta-en-gång-först-i-förbi-farten-och-sedan-en-gång-till-med-klotrunda-ögon-så-länge-att-de-nästan-kör-av-vägen-blick. Ni vet vad jag menar! Det var i alla fall mysigt att sitta där i solen och inviga våren med goda vänner och lite smått bränd kycklingfilé. Jag hade solglasögon på mig. Det är ju vår nu. Jag hade tunna tights och tunn jacka på mig. Det är ju VÅR nu. Efter en knapp timme började större delen av sällskapet knorra.

"Det är kallt, jag fryser, nu går vi in!"

Jag blev sur och ville först inte alls gå in. Det var inte kallt, det är ju VÅR nu! Men tillslut packade vi ihop och gick in i alla fall. Jag gick ut på balkongen för att skaka filten. Eftersom jag bor på andra våningen så har jag grannar under mig. Dessa grannar, som jag aldrig träffat ens i trappuppgången förut, satt förstås ute på sin balkong och njöt av det vackra vädret. Jag skakade inte filten över kanten. Ville ju inte utsätta mina okända men oskyldiga grannar för en gräsatack! Däremot hängde jag filten på räcket. Då hände det som inte fick hända...

Jag hängde filten ut över räcket. Allt gick finfint, men så såg jag att filten släpade i golvet inne på balkongen. Det gick ju inte för sig så jag lyfte upp filten ett par centimeter, släppte taget och... Allt gick så fort. Men jag såg allt ske i slowmotion. Filten gled ner från kanten och föll ner och bort från mina utsträckta armar. Jag hann tänka att fan också, nu måste jag gå ner på gården och hämta den. Men tänk att det slapp jag. Min rödrutiga filt föll nämligen ner till grannens balkong och täckte över de båda herrarna som satt där och glassade i solen. Jag hörde ett OJ JÄVLAR och mina kinder färgades lika röda som filten.

Gud. Vad. Pinsamt.

Min granne lutade sig ut och tittade förvånat upp på en tomat. Jag pep fram ett förlåt, min granne kastade upp filten till mig och sedan var det inte mer med det. Nu har jag träffat grannen på bottenvåningen också.

Puss Hedvigg
   

Kommentarer
Postat av: Felicia

hahahahahahaha, du är duktig du hedvigg!!!

2010-04-12 @ 17:51:41
Postat av: Linan

hahahahah jag trodde att bara gräset från filten hade fallit ner på dom! Men inte filten! Då fattar jag att du tyckte att det var pinsamt! xD Men det är fortfarande roligt med såna här tillfällen enligt mig ^^ <3

2010-04-12 @ 19:55:03
URL: http://carolinelenner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0