Vila i frid, älskling

Min älskling är stulen. Borta för alltid. Jag hade ställt den framför porten. Först tänkte jag att det kanske var hyresvärden som flyttat på den. Han brukar ju göra det eftersom alla blir så IRRITERADE på cyklarna som står där, och eftersom alla nästan BACKAR IN i cyklarna som står där. Jo då, han hade flyttat den till baksidan, där cyklarna SKA stå. Men den var inte där. Massor av andra fula cyklar stod där, men inte min älskling. Så den är stulen. Borta, borta, borta.
Jag berättade för Beata om det hemska som hänt.
- Beata…
- Ja?
- Min cykel är borta, jag tror att någon har tagit den.
- Men det är väl ingen som skulle vilja ha DEN cykeln!
Tack. Tack för stödet. När Beata ser på min cykel så ser hon bara en rostig, skramlande skrothög med punka i båda däcken och som varken har fungerande lampor eller plingklocka. Och så den där stenhårda sadeln som inte ens skulle bli torr efter två dygn ute i öknen. Beata känner inte min cykel på djupet.

Min mamma har faktiskt cyklat från Stockholm till Vildmarken på den där cykeln. Jag och Beata har faktiskt cyklat till Ica Maxi på den där cykeln. Låt oss hålla en tyst minut för min älskling.  

Tyst.
Tyst.
Tyst.

Förresten. Det är inte roligt för mig när Beata är sjuk. Och om Beata smittat mig, då blir det inte roligt för henne…

Hedvigg


Kommentarer
Postat av: en av alla Heddasfasterturaskusiner

Jag tror din cykel har fått fyllesvin-influensan och vinglat sig iväg till en annan del av Mora.

2009-09-03 @ 21:29:44
Postat av: Heddas faster Tura

Faster Tura håller med enavallafasterturaskusiner till 100%! Fyllesvin-influensa är nog den troliga orsaken.

2009-09-04 @ 14:01:04
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: Hedvigg

En-av-alla-Heddas-faster-Tura-kusiner. Skriv INTE Mora. Vi är strikt anonyma, höhöh.

2009-09-04 @ 14:43:55
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: enavallafasterturaskusiner

vi kan lika gärna kalla det för Siljans baksida..

2009-09-04 @ 19:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0