Ja, jag är sjuk...so what?!

Som Hedvigg upplyst er om så är jag sjuk. Inte kul.
Jag menar nu inte att jag vantrivs att stanna hemma från skolan, ligga i min mjuka säng och titta på film, för det gör jag absolut inte, men när kudden i princip fyllts med snor är det inte så kul längre.
Dock så tror jag inte jag har fått svininfluensan eller "svinis" som Hedvigg kallar det. 
Jag har förhoppningsvis bara en vanlig förskylning. Men jag kan ändå inte låta bli att tänka på vad som skulle hända om jag faktiskt har svininfluensan? Jag menar hela min omgivning har redan fått fnatt för att jag är sjuk och frågorna om svininfluensan haglar över mig. Hedvigg är så rädd för sjukdomen att jag tror hon till och med bär munskydd när hon pratar med mig i telefon. Om jag nu har influensan skulle jag säkert bli strandsatt på en öde ö i det karibiska havet och få stanna där tills jordens undergång.
Själv tycker jag självklart inte svininfluensan låter särkilt frestande, men jag har hört att det faktiskt inte skiljer sig mycket från en vanlig förskylning.

Hur som helst, jag är hemma, jag är sjuk, jag kanske eller kanske inte har svininfluensan, vilket som har jag tänkt att bli frisk snart. :)

Slängpuss Beata.

Kommentarer
Postat av: Heddas faster Tura

Bravo Beata! Du är inne på rätt spår. Du HAR förmodligen fått Svinis, och det ÄR inte farligt, såvida du har konstgjord lunga eller annan ALLVARLIG sjukdom redan innan. Gå inte på skrämmselpropagandan kring det här. Tro inte det du läser i tidningen eller hör på nyheterna, ca 10% som dom säger stämmer.

Var glad och tacksam om det är Svinis du fått, då är du immun och kommer aldrig mer någonsin få den igen! Always look at the bright side of life! Tura-pussar!

2009-09-04 @ 14:06:46
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: Hedvigg

Du har smittat mig. Din gris. Nu hoppas jag VERKLIGEN inte att jag stöter på en överviktig man som har diabetes och är gravid.

Puss Beata

2009-09-04 @ 14:41:47
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: Beata

Tack Tura, äntligen någon som står på min sida. :)

2009-09-05 @ 14:15:17
Postat av: tribeca

krya på dig du också!!!!!

2009-09-06 @ 21:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0