SVINISVARNING

Jag vill INTE ha svininfluensan. Jag ser tecken överallt. Någon hostar åt höger, en annan åt vänster, och tillslut så HOSTAR HELA VÄRLDEN! När vi var på information hos skolsyrran för ett par veckor sedan så satt M och hostade. Ständigt. Idag var det ganska tomt i klassrummet, och Beata gick hem. Ont i halsen, sa hon. SVININFLUENSAN, SVININFLUENSAN, SVININFLUENSAN! Akta er för Beata, hon bär på hemska baciller. Och min hjärnskrynklare är sjuk igen. Överallt, dessa tecken. På nätterna drömmer jag om stora slemmiga monster som försöker fånga mig, de håller i blinkande varningsskyltar med sina äckliga, smittade klor och hela tiden tjuter ett larm högre än oljudet vi förde på musiken idag!
Och så till det allra värsta... Idag, när Beata började prata om hur sjuk hon kände sig, då kom jag fram till att så kände ju JAG MED! Tjock i huvudet, ont i halsen, yr. Resten av dagen blev ett helvete. Men jag ska INTE bli sjuk. Alla utom jag kommer drabbas av svinis, för jag kommer ta på mig rymddräkten och gömma mig i min riddarborg tills det är över. Men först ska jag träna och göra historieläxan.

Puss (Ingen puss idag, kan ju bli smittad) Hedvigg

Kommentarer
Postat av: Heddas faster Tura

Älskar dig, Hedda lille! Själv har jag till och med fått knorr på svansen....

2009-09-03 @ 12:14:13
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0