Sanningen om att simma

Idag kom jag på mig själv med att sjunga med i 118 118’s radioreklam. 118 100 kanske det är? Eller nej, vänta! 118 800 är det ju. Det var inte något nynna-med-lite-oskyldigt-och-försiktigt heller direkt. Nej, det var OPERA. Opera och grimasdans framför spegeln. Pinsamt värre, och inte kändes det bättre när jag insåg att alla fönster i min lägenhet var öppna så ALLA nere på gatan kunde höra…

Jag simmade idag. På badhuset. Det gick ganska sakta, när jag lyckats simma en längd så hade Pilla simmat tre. Inte så konstigt, hon hade sån där riktig proffs-simmar-stajl. Typ baddräkt, simglasögon och så upp-ner-upp-ner hela tiden. En simmössa på det och hon hade varit som gjord för OS! Jag har aldrig fattat varför man ska simma UNDER vattnet. Själv måste jag hålla för näsan, annars får jag kallsup. Jag badade mest i bubbelpoolen. Det är därför man går till badhuset egentligen, det vet alla. Att få sitta där och lata sig i värmen medans alla andra tror att man är en hurtigbulle som simmar 200 längder utan att skjuta ifrån från kanten.
Ha! Trodde ni ja!

Vem har tagit min cykel? Va? VEM?! Ge tillbaka den NU. Du får ingen hittelön men du kan få en FET SMÄLL om du vill! Häromdagen var det dessutom någon som hade tagit av däcket på vår andra cykel. Vad i hela världen ska någon med ett DÄCK till? Cykeln var låst på ett sådant sätt att de skulle kunna plocka med sig hela utom framdäcket. Men nej, någon valde att bara ta bakdäcket. Nu har vi en och en halv cykel kvar, vilket betyder att vi förlorat hälften av det vi hade. Tack då. Från och med nu är jag på min vakt. Jag är taggad och jag tänker HÄMNAS! Så fort någon ’hänger’ misstänksamt nere på gården så lutar jag mig över balkongräcket och blänger ilsket på dem. Ingen ska få stjäla av Hedvigg igen!

Puss Hedvigg     


Kommentarer
Postat av: Pilla

OS hahahahaha skulle inte tro det va!



Simmössa, tack men nejtack :-) Vill inte ha nån sådan i julklapp!



Puss/Pilla

2009-09-14 @ 21:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0