Godis

Jag och Beata hade PLUGGDAG i måndags. Imorgon är det historieprov och vi ägnade tre och en halvtimme åt att äta mat, plugga, dricka te, plugga, dricka te och dricka te på fiket här i Vildmarken. Låter som vilken kanal-fem-serie som helst. Tur att man har sådan ordning också. Jag sa ju det, ordning är min grej.







Jag tycker inte om historia. Men jag tycker om te. Och godis, det faller både mig och Beata i smaken. De har byggt om plockgodisstället på Ica. Hör och häpna. Mycket var annorlunda. Påsarna hade blivit dubbelt så stora, och de hade sådana där små fönster i. Så att man ska skämmas ännu mer för att man köper godis på en måndag. Och så hade de plockat ner skyltarna med priset på, och istället satt upp... TEVE-SKÄRMAR. Sex teve-skärmar. Här står vi tjockisar i Sverige och läser priset på våra hundra godissorter på en (nej sex!) teve-skärm. Medans fattiga barnen i Afrika svälter. Hujedamej.

Vi bestämde oss för att det inte var mer än rätt att vi tog oss en titt och utvärderade det hela. Så det gjorde vi. Det fanns 92 olika godissorter. Beata kunde tänka sig att äta 28 sorter. Jag tyckte om 20. Dåligt betyg. Men jag ska inte klaga när fattiga barnen i Afrika svälter. 







Puss Hedvigg

Kommentarer
Postat av: Heddas faster Tura

I Löööööve you. I just löööööve you! Vi ses snart på höst-rusk-lovet!Då ska vi dricka TE. Tura-pussar!

2009-10-14 @ 15:26:32
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0