Tåg

Jag har åkt tåg idag. Bara så där. Eller nej, inte bara så där. Jag är i huvudstaden kära läsare. HUVUDSTADEN. Vad ska jag hitta på här då? Handla upp alla mina miljoner och ta en fika med Håkan. Förmodligen. Okej då, jag har för närvarande 1162 kronor som bör SPARAS och den enda Håkan jag någonsin kommer få fika med är väl den stroppige typen som hänger på min vägg hemma i Vildmarken. Livet är hårt.

Det är mysigt att åka tåg. Jag ÄLSKAR det! Att sitta nerklämd i ett smalt andra-klass-säte på ett fullbokat tåg på väg mot nya möjligheter, lyssna på människor som snarkar, babblar i mobilen eller prasslar med sina tidningar, och hela tiden höra dunk-dunk ljudet i bakgrunden. Någon suckar för att han kommer bli sexton minuter försenad p g a ett sablans förbannat mötande tåg. En annan tänker högt att det gör faktiskt ingenting för livet är ju sååå härligt och en tredje instämmer och säger ja, det passar ju ganska bra för han skulle ju inte möta morsan förrens klockan fem.

Alla dessa människor, de ska åt olika håll, har olika planer, och det gör mig... sömnig. Jag somnar nästan alltid. Ja, det är mysigt att åka tåg.

Puss Hedvigg 


Kommentarer
Postat av: Hedviggs pappa - som också är fast ute i vildmarken

Great blog girls - style and humour - keep it coming



2009-10-03 @ 21:48:54
Postat av: Hedvigg

thank u daddy!

2009-10-04 @ 15:12:43
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0