När man är estet...

När man är estet så FÅR man vara lite udda. Man FÅR sticka ut, man FÅR sjunga och hoppa och skoja och man FÅR göra bort sig i matsalen varje dag. Denna tisdag var det Simbas tur. Att göra bort sig i matsalen alltså... Vi hade precis ätit klart, alla stod vi på en lång rad och lämnade våra brickor i disken. Mitt i matsalens tak hänger ett par högtalare. Ibland spelas det musik lite diskret från någon dålig radiokanal. Idag gjorde det det. När jag hade lämnat min bricka så fick jag syn på ett skåp som var öppet. Jag är väldigt nyfiken av mig, ett öppet skåp måste man ju bara utforska! Det var en stereo i skåpet. Precis då kom Simba.

- Simba, sa jag. Du får tio kronor om du höjer volymen till det högsta!

Simba ryckte på axlarna och... HÖJDE TILL MAX! Jag trodde jag skulle dö. Hela matsalen glodde så att ögonen höll på att ramla ut när hela vår klass garvande sprang där ifrån till ljudet av ett dånande radioprogram.

Lätt att Simba får tio kronor!

Puss Hedvigg

Kommentarer
Postat av: Felicia

lilla positiva Simpa...!

2009-11-25 @ 22:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0