I söndags...

I söndags var Beata här. Vi slog läger i mitt rum, övernattade under skenet från månen (rislampan) och levde endast på det allra nödvändigaste, så som naturligt vatten direkt från källan (sodastream med masssssor av E-nummer) och en enklare proviant (popcorn och ännu mer popcorn). Vi är riktiga naturfantaster, Beata och jag - vi bor ju trots allt i Vildmarken.

Vi spelade Sims, så klart. Jag byggde hus, Beata byggde hus. Jag skapade en familj, Beata klagade över att hon byggt för stort hus. Jag fixade jobb, Beata byggde hus. Jag hade bröllop, Beata gjorde klart sitt kök och fortsatte bygga hus. Samma visa varje gång vi spelar Sims!

Klockan tre på natten slocknade vi. På morgonen - eller morgon och morgon, klockan två - så åt vi frukost. Beata rostade sin macka och skivade sitt ägg. Allt var frid och fröjd tills hon gav sig på majonästuben. Kort sagt: det kom ut majonäs från alla möjliga håll och kanter utom just det rätta hålet. Fråga mig inte hur. Det var majonäs överallt...



Efter frukosten muttrade Beata att hon också ville ha en kamera. "En såndär kamera". Hon knyckte min och testade lite olika vinklar. Det såg riktigt proffsigt ut!


 
Jag tror att Beata är redo för en fotokarriär! Eller vad tror ni? Hon ändrade ställning med någon centimeter, och knäppte ännu en bild.




Vilken talang. Jag försökte fjäska lite, lägga in några goda ord så att hon skulle komma ihåg mig när hon blivit kändisfotograf. Jag sa "Förtjusande", "Underbart" och "Om foto vore en konst så vore du Picasso". Det sista står på en lapp inne på toan i skolan, undertecknat elevrådet. Fast med handukstorkning istället för foto. I och för sig ÄR foto en konst. Och Beata ÄR Picasso. Men Picasso fotar inte. Fast Beata är Picasso i alla fall! Beata reagerade inte på något särsklit sätt, hon bara nickade och brände av en ny bild.

Puss Hedvigg

Kommentarer
Postat av: enavfasterturasallakusiner

livet verkar otroligt tufft i vildmarken, endast vatten, popcorn, dillmajonäs, ägg (och äggskivningsmojäng), knäckemacka och juice. Hur överlever ni??



snygga bilder btw.



2009-11-17 @ 23:24:03
Postat av: Hedvigg

VI HAR FAKTISKT POPCORN OCKSÅ! Vad äter nollåttor till frukost då? Ägg och bacon och apelsinjuice och chailatte? Haha.

2009-11-17 @ 23:28:10
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: Felicia

att Beata är Picasso märkte vi på bilden idag ''blir du arg på mig om jag tar en ny sådan hära?... eller får man byta bild?'' '' det blir ju inte bra!!'' host

2009-11-19 @ 20:21:23
Postat av: Nisse

Var finns Picassos fotografier till beskådning. Jag vill jämföra med Beatas.

2009-11-20 @ 20:01:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0