Hemligt meddelande!

Idag har jag hjälpt DenAndre att halvt flytta in i sin nya lägenhet. Vi skruvade ihop en hylla alldeles själva! DenAndre i sin skjorta och med finskorna prydligt knutna, jag med mina strumpbyxor och mammas favoritkofta som jag "lånat". Vi byggde en klädhängare också. Krångliga grejer det där. Vi ska nog starta byggfirma, jag och DenAndre. Efter filmkarriären.

Men hyllan då. Vi kämpade och kämpade för att få allt att bli någorlunda rakt. Det tog sin lilla tid. Men, när vi ÄNTLIGEN var färdiga och reste upp hyllan, så var den ALLDELES SNE! Den kunde inte stå rakt. Jag fick den SMARTA idén att tejpa fast en pappersbit under benet som var för kort. DenAndre fick då den ÄNNU SMARTARE idén att vi skulle skriva något på lappen. Vi skrev ett hemligt meddelande och hoppades att någon skulle hitta lappen om femtio år. Vi skrev vilka som hade byggt hyllan - vi, då - vilket datum och år det var, namnet på vår klass och att vi inte hade snö trots att det nästan var december. Och så ritade vi glada gubbar och före- och efterbilder på hyllan. Fast det fick inte jag säga egentligen, eftersom det var ett HEMLIGT meddelande. Vi skrev lite på själva hyllan också.

Puss Hedvigg   

Kommentarer
Postat av: Heddas faster Tura

Vem är nu denne Andre? Kärlek? Tura-pussar!

2009-11-28 @ 13:36:20
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: Hedvigg

Min klasskamrat, Tura. KLASSKAMRAT.

2009-11-28 @ 19:48:20
Postat av: Felicia

tyckte att våran kväll blev ganska bra i alla fall! men nästa gång fler folk! :)

2009-11-29 @ 00:58:37
Postat av: Heddas faster Tura

Klasskamrat kan innehålla väldigt mycket kärlek..;) Vi ses snart, så du får boxa till mig i magen som jag vet att du helst av allt vill göra just nu... Tura-pussar! Vi saknar Gusten!

2009-11-29 @ 19:20:42
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: Hönan Agda

Låter som ett trevligt byggprojekt Hedvig :)

2009-11-30 @ 10:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0