Grattis Beata!

Idag är det Beatas födelsedag! Grattis! Jag hade en plan igår. Jag skulle baka en muffins till födelsedagsbarnet. Beata behöver något sött och gott nu när hon börjar bli gammal, det var min plan. Men så plötsligt hade tiden sprungit förbi och klockan var halv elva på kvällen. Jag åkte till Seven Eleven och KÖPTE en muffins. Vad skulle jag göra? Jag hade ju redan halvt försagt mig om min plan...





Den var tråkig, muffinsen från Seven Eleven. Väldigt tråkig. Så jag piffade till den lite, muffinsen fick en extreme makeover!



Kladdet gjorde jag alldeles själv. Applåder till mig. Mjölkchoklad och grädde. Som sagt, det ska vara sött när man börjar bli gammal!



Resultatet blev... kladdigt. Det bara rann choklad åt alla håll. Jag tyckte den påminde lite om en vulkan... Men med ett ljus och rosa strössel kändes det lite bättre.



Beata med sin nästan-en-överrasknings-muffins. Hon blev JÄTTEGLAD, även om det inte riktigt framgår av bilden. Eller jo, visst anar man ett litet leende där bakom kalufsen?


GRATTIS BEATA! Puss Hedvigg


Kommentarer
Postat av: Heddas faster Tura

Stort GRATTIS till dig Beata!! Och vilken fiiiiin muffins! Blir riktigt sugen..... Ser fram emot att bli bjuden på dina goda hembakta igen! Tura-pussar!

2009-11-04 @ 18:36:07
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: Sahara

Va!? Finns det seven eleven är i ....ähum......vildmarken? :O

2009-11-04 @ 20:28:04
URL: http://misssahara.blogspot.com
Postat av: Ca,

hahaha trodde du?? jag ska lova dig att han är livs levande där bredvid mig! ;D

Måste bara inflika ett grattis till kära So... Hrmm Beata :) Även fast jag redan har sagt det någon gång :) pöss pöss!

2009-11-05 @ 17:50:55
URL: http://carolinelenner.blogg.se/
Postat av: Beata den lata

Tack igen för den utsökta "muffinsen" som jag kallar för cupcake. Håll med om att cupcake låter roligare och om det är topping på så är det en cupcake, trust me I know.!

Tack tack tack å tack Hedvigg. Jag vet att jag är lat som inte bloggar men man är väl inte Beata den lata för inget?!

puss.

2009-11-06 @ 18:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0