Jag bryr mig om miljön

Det är sant. Men det gör inte min mamma.
Idag kom hon hem och rev ner "Ej reklam tack"-lappen som jag satt upp på ytterdörren i smyg. Jag började föreläsa om hur dåligt det var för miljön med alla dessa onödiga reklambuntar man får varje dag och responsen blev:
"Stäng av datorn om miljön är så viktig"
Ursäkta mig då. Jag bryr mig om miljön, men varför ska man offra socialt umgänge och allmänbildning i digital form istället för några gamla papperslappar?

När jag blir stor, då jävlar ska jag ha miljöbil, "Ej reklam"-skylt, bara äta ekologisk mat och källsortera allt jag kommer över!
De vuxna borde lyssna lite mer på den yngre generationen.

Gröna Hedvigg

Kommentarer
Postat av: Hedviggs mamma

Vill bara försvara mig med att jag visst bryr mig om miljön. Reklamen vill jag ha för att se vart jag ska handla istället för att åka runt i min bil (bensindriven, ursäkta) och kolla in olika varor/priser. När jag sen har läst klart reklamen så slänger jag den självklart i pappersåtervinningen. Bra blogg föresten, mycket humor. Puss o kram mamma källsortering.

2009-08-26 @ 22:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0