Vi skulle ha Disneykväll...

Det var tanken. Det är mycket som bara är tanken just nu, mycket som blir som det blir men inte som det ska. Men det brukar bli bra i alla fall. Man är väl en anpassningsbar varelse på två ben.

Vi skulle ha Disneykväll. DenAndre och Felicia är helt frälsta av Disney. De går alltid runt och sjunger Disneysånger, och när jag säger alltid så menar jag ALLTID. Ibland jättehögt inför hela skolan i matsalen med komplicerade stämmor och inslag av opera, ibland gnolandes för sig själva. Det är som någon sekt de har, den hemliga Disneysekten. Jag frågar ibland vilken sång de nynnar på. Då utbyter de menande blickar med varandra, tycker att jag är totalt bakom flötet vad gäller barndomsminnen, och talar om för mig att det är väl SJÄLVKLART att det är dendärsången i Lejonkungen 2. Jaha, säger jag och frågar inte mer. Känner mig utanför.

Därför skulle jag frälsas. Luras in i sekten. Disney-konfirmeras (fråga mig inte varför jag alltid refererar till kyrkan, för det har jag ingen aning om...). Jag bäddade på hela mitt golv, DenAndre tog med filmerna och ingredienser till chokladbollar som tydligen var en viktig del i cermonin. Det var videofilmer. Jag fann det lite udda, men självklart hade de en förklaring till det också: Det skulle ju vara ORIGINAL Disney. Felicia släpade med sig en VHS, för jag äger ingen sådan apparat (ännu fler menande blickar dem emellan). Allt var frid och fröjd tills...



...vi upptäckte att VHS:en var TRASIG! DenAndre och Felicia använde sig av sina tekniska färdigheter, som tyvärr inte var mer än en önskedröm i det läget. De plockade isär apparaten, men utan resultat. Vi såg på Vänner istället.

Det blev som det blev. Jag är fortfarande inte Disney-frälst-konfirmerad sektmedlem. Men det blev bra ändå. Trots allt. Faster Tura har lärt mig att man ska dra lärdom av sina motgångar. Jag ser på det som skedde som såhär:

Det finns en anledning till varför man inte äger en VHS.

Puss Hedvigg

   

Kommentarer
Postat av: Felicia

älska disney sånger <3

förlåt för dessa menande blickar och vi ska nog ha en till disneykväll med disney på riktigt! Mäjä måste ju vara med. OCH min ackord hand gör hela vhs bilden!

2009-12-01 @ 20:29:07
Postat av: DenAndre

Vi är bäst! Jag måste hålla med Felicia att detta måste vi göra om med Maja också då !

Disneysånger äger och det vet du ;)

God Natt Hedvigg <3

2009-12-01 @ 21:09:05
Postat av: Heddas faster Tura

Precis, Hedda lille. Allting blir som det är menat. Ni fick se Vänner istället - en fin symbol för vad just ni är: Goda Vänner! Kloka Tura-pussar!

2009-12-01 @ 21:18:36
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: MOJJA

MÄJÄ VILL VÄLDIGT GÄRNA VARA MED :D <3

2009-12-03 @ 13:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0