Emmy nominations

Jag vill börja med att klargöra en sak, för Hedvigg och för min egen skull:
Jag Beata Rosenström kommer aldrig flyta med i dansbandströmmen som resten av vildmarken gjort.
Jag är ingen dansbandstjej!
Jag kommer aldrig bli en dansbandstjej, jag respekterar människor som gillar dansband, men jag är ingen dansbandstjej!
Jag är en schlagertjej! (Och nej, schlager och dansband är inte samma sak, det är stor skillnad på dessa två fenomen, inse det någon gång.)
Nu har jag klargjort det, även fast jag vet att denna fakta inte ger Hedvigg någon större ro, utan kanske helt enkelt får henne att äta upp sin högerarm som efterrätt till sin vänsterarm.

Förutom att vara ett stort schlager fan är jag även ett enormt Film/Tv-serie fan, så såklart blev jag oerhört förväntansfull när jag fick reda på att nomeneringarna inför detta års Emmygala är ute. Dock så blev jag lite sur på mig själv när jag insåg att det var ett tag sen de släpptes, nämligen den 16 Juli, men jag är inte bitter...
Nu har jag iallafall kollat upp alla nomineringar och måste påstå att de inte skiljer sig mycket ifrån förra året.
Tv-serien "30 rock" knep hem många nomineringar, hela 22 stycken. Själv är jag inte så insatt i serien, men jag vet att de fått både Jennifer Aniston och Oprah Winfrey att hälsa på, så de kan inte vara en dålig serie.
Andra nominerade är precis som förra året Sally Field, Kyra Sedgwick, Glenn Close och Holly Hunter.
Dessa namn kanske inte säger er så mycket, och om jag ska vara helt ärlig, inte mig heller. Jag är faktiskt inte särkilt insatt i någon av de nominerade serierna eller skådespelarna i år.
Jag saknar serier som Sex and The City och Vänner, serier som det vore fel att säga annat än att jag är besatt av och kan ALLT om.
Varför slutade de någonsin spela in dessa underbara serier?!
Jag menar jag hade suttit fastklistrad framför TV även om SATC tjejerna var 80 åriga gamla tanter som gick på Manhattans gator med varsin rullator fortfarande på jakt efter "den rätte". Eller om våra kära "Vänner" fortfarande bodde under samma tak, fikade på Central Perk där Gunther, nu en Gandalf liknande varelse med långt vit skägg som matchar hans hår, serverar dem kaffe dag ut och in.
Vem hade inte velat se det om 40 år?!

Trots min oerhörda saknad efter dåtidens serier ska jag försöka gräva lite djupare i årets Emmy nomineringar och kanske till och med våga mig på en förutsägelse om vem som kommer vinna, lägger isåfall ut det senare på bloggen.
Hela spektaklet äger rum den 20 Sempember så förutsägelserna bör ske innan det.
Vill ni kolla upp nomineringarna själva kan ni besöka: www.emmys.com/

puss
- Beata


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0