Bio x2

Jag kom nyss hem från bion.
Jag, min syster och mamma har varit och sett på den senaste Harry Potter filmen.
Jag måste säga att jag hade höga förväntningar på filmen, detta eftersom att de tidigare fem varit makalöst bra, och jag kan inte påstå att jag blev besviken, denna film var enligt min mening den bästa hitills.
Det märks att filmerna åldras med tiden och dess åskådare, denna film var mycket mognare än de tidigare. Filmen kretsade inte bara kring magi, utan hade även mycket inslag av kärlek och vanliga tonårsproblem, vilket jag endast såg som positivt.

Harry Potter är inte den enda film jag sett på bio inom de senaste 24 timmarna, jag har faktiskt hunnit med två besök på biosalongen här i vildmarken under den korta tiden. 
Förvånad över att vi har en bio? Jag ska inte ljuga för er, vi kunde lika gärna inte haft en och det hade varit normalt.
Men men, som sagt, igår tog jag min första titt på den vita duken, dock så var det inte samma film som rullades, denne gång var det Sommaren med Göran.
Jag är inget stort fan av svenska filmer, men denne film var hysteriskt rolig, jag skrattade högt ett flertal gånger. :)

Att se två filmer under kort tid är inget ovanligt om man heter Beata Rosenström, men jag måste ändå medge att det var lite pinsamt att visa biljetterna för mannen i ingången till salongen. Inte gjorde det saken bättre av att mannen utbrast:
- Jaså, du är här idag igen? (Ni förstår vilken liten värld jag lever i!)
Det är nog inget större risk att jag går på bio imorgon igen, även om jag gärna sett Harry Potter filmen än en gång, jag antar att jag får vänta tills dvd släpps.

puss
- Beata  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0