Att vara eller inte vara Osams?

Igår ringde våran elevhandledare hem till Hedvigg och anklagade henne för att ha stulit pengar från skolans lärarrum. Anledningen till anklagelsen var att jag, Beata, sagt det i all hast för att rädda mitt eget skinn. Hedvigg blev självklart rasande när hon fick reda på vem anklagelserna kom ifrån, så idag kom hon fram till mig och frågade vad f*n jag höll på med?! Aldrig trodde väl jag att Hedvigg skulle få reda på att det var jag som startat ryktet. Jag fick panik och blev helt stum. Vad skulle jag säga?! Jag kände mig jättedum, men än en gång tog jag till flykten och försökte med min det-var-inte-jag kommentar.
Tyvärr så känner Hedvigg mig bättre än våran elevhandledare så hon förstod att min tunga var svart som sot från allt ljugande.
Hedvigg hatar mig just nu. Jag vet inte vad jag ska ta mig till?!
Visst, vi har bråkat och blivit sams förut, men det här är allvarligare, jag vet inte om vår vänskap klarar detta.
Gud, jag känner mig som världens sämsta kompis!.....Förlåt Hedvigg.





Gick ni på det?
Självklart är detta bara ett skämt! 
Jag skulle aldrig göra något så hemskt mot Hedvigg. Men detta var storyn till våran första teaterövning idag, hur kul som helst. :)
Vi gjorde en massa olika improvisations övningar, egentligen inte min starka sida, jag är mer en manus-tjej. Men Hedvigg sken som en sol!  Hon fick publiken att skratta flera gånger med sina fyndiga kommentarer. :)

Puss
Beata

Kommentarer
Postat av: Heddas faster Tura

Nu fick du mig nästan att börja gråta, Beata lille... Inte skojja så där!! Faster Turas nerver håller inte för det. Hur som helst gråter jag nästan varje gång jag läser era bådas blogg-inlägg. Inte av sorg och leda utan av STOLTHET! Ni är två naturtalanger båda två, och jag skrattar högt och gott (blandat med lite rördhets-snyft)varje gång jag läser. Mycket underhållande! Tack för att ni finns! Bli aldrig osams, det är bara slöseri med tiden... Tura-pussar!

2009-08-27 @ 18:39:15
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: rappakaljakungen

jag gick också på det....

2009-08-27 @ 22:53:22
Postat av: Hönan Agda

Och jag grät en skvätt......

2009-08-28 @ 09:00:56
Postat av: Hönana Agda

Jag grät en skvätt.....

2009-08-28 @ 09:25:55
Postat av: Hönan Agda

Hmmm.....Ibland blir det lite för mycket av samma sak...och bara för att förtydliga det så....jag grät faktiskt en skvätt hahaha

2009-08-28 @ 09:38:18
Postat av: Hedvigg

Tura, jag fattar fortfarande inte varför du kallar dig FASTER. Moster är det väl om jag inte minns fel?

Puss på dig

2009-08-28 @ 15:29:01
URL: http://hedviggochbeata.blogg.se/
Postat av: tribecca

gick nästan på det och blev lite orolig. Skräm mig inte så där.

2009-08-29 @ 13:27:02
Postat av: tribecca

"Hedvigg skiner som en sol"!!! J Mer sånt!!

2009-08-29 @ 13:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0