Kändisar

Ibland inser jag att jag bor i fel stad. Eller, ibland och ibland, mest hela tiden faktiskt.
I vildmarken händer ingenting. Jag och Beata hålls som gisslan på en bortglömd planet. Stackars oss. Stackars fattiga barnen i Afrika, stackars alla krigsflyktingar och stackars, stackars alla ensamma gamlingar. Men mest stackars oss.

Nu har jag i sju dagar haft kontakt med civilisationen (till alla nya läsare vill jag säga att jag är i Stockholm. Eller okej, vi har inga läsare...) Jag har sett människor, bilar och hus. Allt som hör världen till.
Under dessa sju dagar har jag dessutom sprungit på (förbi) hela TRE kändisar! Jag vet att det är Beata som 'lider' av en kändistumör, men jag är den som välsignats med lyckan antar jag.

Håkan Hellström
På gatan här bakom. Tillsammans med sin tjej och två söta barn. Kan ni fatta att jag nu vet var kungen av musik håller hus? Förresten plockade jag en prrästkrage i rabatten och hängde på handtaget i hans port idag.
Håkan, jag ÄLSKAR dig.

Jonas Bane Ni vet, han som spelar Kim i Andra Avenyn. På badplatsen vid Långholmen. Kan bara konstatera att han i verkligheten såg PRECIS likadan ut som i serien. Han kunde lika gärna kommit fram och sagt 'Hej, jag heter Kim, jag gillar boxning och min pappa heter Tony', hur trovärdigt som helst. Men söt är han.

Simon från Design: Simon och Thomas Han sprang förbi på gatan när vi satt på Kinaresturangen efter Pride. Tror inte att han var med i paraden även om han visserligen är gay och hade någon slags kilt på sig. Visst är det Simon som är den engelska av dem?

Okej, okej, OKEJ. De är väl vanliga människor de också, kändisarna, fast de syns på TV och i tidningar... Eller nej, Håkan är fan ingen vanlig människa!

Om någon är intresserad så cyklade jag och Stora till Fryshuset igår.
 För er som inte redan visste det så tänker jag söka till skrivar-linjen på det gymnasiet nästa år. Och då var jag ju tvungen att cykla dit och snoka lite redan nu! Skitful byggnad var nog allt jag kom fram till. Men det är ju inte utsidan som räknas utan I-N-S-I-D-A-N. Beata vet vem jag citerar.

Puss Hedvigg

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0