En nära-döden-upplevelse för bloggen

För sisådär femton minuter sedan startade jag min dator och knapprade in adressen http://hedviggochbeata.blogg.se uppe i skärmens vänstra hörn. Jag såg att min kära vän Hedvigg, som precis ringt och upplyst mig om att nu är det på tiden att även jag bloggar och att hon för tillfället skriver ÄNNU ett inlägg, faktiskt inte alls skrivit något nytt inlägg. Trots detta bestämde jag mig för att skriva ett inlägg, jag har insett att det kanske (bara kanske) ändå är på tiden med tanke på att Hedvigg skrivit inte mindre än tolv fler inlägg än mig...
När jag precis skulle börja skriva såg jag att det var någon annan som skrev i inläggsrutan. Jag blev livrädd! Hade någon lyckats hacka sig in i vår hemliga blogg?! Var detta slutet?!
Med skallrande tänder läste jag försiktigt vad personen skrev ord för ord..., efter en kort stunds läsande drog jag, tack och lov, en lättnadens suck. Personen som skrev var ingen annan än Hedvigg... Vilken tur!!!

Som Hedvigg skrev var vi och hälsade på Tribeca Coffee idag efter skolan. :) Det var kul att träffa honom igen över en kopp kaffe, eller kaffe och kaffe, jag drack cocomilk. Hedvigg däremot kör stenhårt på sitt: Kaffe är gott!
Vi hälsade även på våran kära musiksal som måste ha känt sig oerhört ensam utan mig, Hedvigg och Sigurt de senaste månaderna. Jag tyckte mig nästan kunna höra hur salen bad oss att spela och sjunga Hallelujah med Piff och Puff röst, något som blivit en tradition varje gång vi besöker musiksalen. Självklart gjordes inte denna dag till undantag, utöver det hördes även ljuva toner av Simsmusik komma farandes ur pianot.
En bröllopscermoni höllls också, det var jag Beata Rosenström som gifte mig med Roger Sanford von Snortz samtidigt som Hedvigg Isberg agerade kantor och präst. Hedvigg skötte jobben utmärkt, när det gäller att agera med mig har hon inga problem. Jag förstår seriöst inte vad hon babblar om när hon säger att hon inte kan spela teater?! :O

Och nu vill jag bara upplysa er alla om att jag faktiskt har ett busskort HEMMA och inte är någon kriminell!

Puss
- Beata :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0